Prime Gaming och Riot Games fördjupar sitt samarbete –
exklusivt innehåll i spelen och global sponsor av esport

265

Amazon Prime Gaming har fördjupat sitt samarbete med Riot Games för att göra spelen ännu
bättre för Amazon Prime-medlemmar. Detta inkluderar exklusivt in-game innehåll för Riot
Games största speltitlar – League of Legends, Legends of Runeterra, VALORANT och League of
Legends: Wild Rift, samt årets nyhet, Teamfight Tactics.
Prime Gaming kommer att fortsätta i sin roll som global sponsor för Riots e-sportstitlar, League
of Legends esport och VALORANT esport. Dessutom blir de den första globala sponsorn för
Teamfight Tactics esport, vilket ger gratis tillgång till innehåll under årets olika evenemang.
Samarbetet, som löper på under 2023, visar på Prime Gamings fortsatta stöd för Riot Games
växande portfölj av esportevenemang i absolut världsklass.
Prime-medlemmar kommer ha möjlighet att ta del av följande erbjudanden:
● League of Legends – Från och med mars finns en Prime Gaming-kapsel som innehåller
ett permanent Mystery Skin, en permanent Champion, 350 Riot Points, 30-dagars XP-
boost, ett Mystery Ward Skin, två Serie 1 Eternal Shards och 200 Orange Essence.
● Teamfight Tactics – Från april kan Prime-medlemmar för första gången ta del av innehåll
från den ledande autobattlern, varje månad i ett helt år (12 drops totalt). Det inkluderar
Emote, Icon, Little Legend och Star Shard-bundle innehåll.
● League of Legends: Wild Rift – Från mars kan Prime-medlemmar få innehåll till
mobilspelet, varje månad i ett helt år (12 drops totalt). Det kommer innehålla
slumpmässiga Baubles, Emotes, Recalls, Skins och Skin Poses.
● VALORANT – Från mars kan spelare hämta hem tidsbegränsat kärninnehåll för
VALORANT-spel varje månad, i ett helt år (12 drops totalt). Det planerade innehållet
inkluderar spelarkort, Gun Buddies och Sprayer.
● Legends of Runeterra – Från mars kan Prime-medlemmar ta del av innehåll på månatlig
basis, inklusive: Tier 3 Prismatic Chests, Epic Cards och Rare Cards.
”Vi är glada över att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med Riot Games”, säger Josh
Dodson, Director på Prime Gaming. ”Det är tydligt att Prime Gaming-medlemmar uppskattar
det regelbundna innehållet från flera av Riot’s största och mest populära spel som hittills har

erbjudits. Genom att bygga vidare på denna framgång ser vi fram emot att fortsätta leverera ett
stort värde för Prime Gaming-medlemmar och Riot-fans.”
”Genom att utöka vårt partnerskap med Prime Gaming för våra spel och e-sportevenemang
skapar vi stora förmåner för spelare runt om i världen. De kommer kunna fortsätta njuta av
flertalet fördelar som ger en bättre spelupplevelse och stärker deras fandom, säger Max
Boigon, Head of Strategic Alliances & Partnerships på Riot Games. ”Vi är glada över att Prime
Gaming fortsätter att följa med på vår resa när vi utökar vår portfölj med spel och ett bredare
underhållningserbjudande. Vi delar ett gemensamt långsiktigt mål för att göra det ännu bättre
för våra spelare genom hela Riot-ekosystemet.”
Som en del av det ettåriga samarbetet kommer Prime Gaming vara globala sponsorer för
League of Legends E-sports, VALORANT Champions Tour (VCT) och Teamfight Tactics Esports-
tävlingar. De kommer även vara sponsorer till flera LoL Esports-evenemang för LCS och LEC
samt VCT-tävlingar i Nordamerika och EMEA-regionerna under 2023. Prime-medlemmar
kommer ha möjlighet att ta del av exklusiva e-sport-emotes under LoL e-sports globala
evenemang, såsom MSI och Worlds. Dessutom kommer Prime Gaming fortsätta presentera
viktiga sändningsögonblick under VCT-evenemangen, inklusive agent selects, flawless och
höjdpunkter efter matcherna.
”Prime Gaming har varit en trogen partner för Riot under lång tid, och vi är stolta över att ha ett
fortsatt ömsesidigt engagemang. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda fansen en ännu mer
djupgående upplevelse som gör det mer givande att vara ett fan”, säger John Needham,
President of Esports för Riot Games. ”Vi är stolta över att ha en partner som Prime Gaming som
stöd till vår breda fanskara inom LoL Esports, VALORANT Champions Tour och Teamfight
Tactics.”
Prime-medlemmar kan ta del av in-game-innehåll för Riot Games titlar när de blir tillgängliga
genom att besöka gaming.amazon.com.
För uppdateringar om de senaste erbjudandena och nyheterna från Prime Gaming, besök
primegaming.blog eller följ Prime Gamings officiella konton på Twitter, Facebook, och
Instagram. Kunder som är intresserade av en gratis 30-dagars provperiod av Prime Gaming kan
också besöka gaming.amazon.com för mer information.

About Post Author